Dag 6 - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Paul Deiman - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Paul Deiman - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Lars Deiman

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Augustus 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Dag 6 begon vroeg met een heerlijk ontbijt van afbakbroodjes. Paul en Dennis kwamen tijdens het ontbijt op het idee om melk te halen. Nadat Vera een slok van haar melk had genomen kwam al snel: iel wat is dit, waarna de beker rond de tafel ging en er al snel meerdere vieze gezichten kwamen. De melk was niet zoals in Nederland. Na dit melkavontuur ging iedereen zich klaarmaken voor een trip naar het Rondane national park. Toen iedereen klaar was en in de auto zat vertrokken we. De rit die 1 uur en een 15 minuten duurde bracht ons langs het prachtige Noorse landschap. Eerst bestond dit uit bossen grotere stroompjes en dorpjes, naarmate we hoger kwamen veranderde het landschap met nog maar een paar bomen en vooral veel mos. Toen we het nationaal park binnenkwamen waren we al weer een heel stuk gedaald en bestond het landschap weer uit bossen en kleine stroompjes. Onze eerste stop was bij het oudste kerkje van Noorwegen uit 1738. Waarna we onze weg vervolgde. We waren nog geen twee bochten verder en stond er ineens een eland op de weg wat voor ons allemaal een enorm mooie ervaring was. Onze volgende stop was de sohlbergplassen wat een uitzicht punt over een meer en meerdere bergen is. Toen we onze weg vervolgde rende er een reetje over de weg pal voor de auto van de familie Deiman. Ons volgende stoppunt was de Folldal Gruven wat een mijn is. Hier zijn we met een treintje 600 meter de berg ingegaan en 170 meter diep vanaf de top. Toen we klaar waren met het bekijken van deze enorme mijn gingen we verder naar een oude houtzagerij die aangedreven werd door een indrukwekkende water stroom. Op de terug weg kwamen we nog een eland tegen die een eind van de weg in een weiland aan het eten was. We zijn nog op verschillende plekken gestopt voor foto's, om te genieten van de omgeving en voor brutaal op de weg liggende schapen. s'Avonds hebben we heerlijk hamburgers en worstjes gegeten en daarna kachel aan en lekker gezellig met z'n alleen in de kamer zitten.

• 07 Augustus 2016 - 09:31

Lidy:

Hoi VAKANTIEGANGERS JULLIE HEBBEN WEL WEER GENOTEN EN MOOIE FOTOS GESTUURD. wAT NU pAUL HEB JE ZERE VOETEN WANT JE BENT DE ENIGE DIE GEEN BERGSCHOENEN AAN HEEFT DUS MAAR EVEN MET JE VOETJES IN EEN MEERTJE . TOT DE VOLGENDE KEER MAAR WEER. GR EN DIKKE KUS

• 07 Augustus 2016 - 12:42

Tineke:

Hoi allemaal

Dat was even schrikken zeker toen dat grote beest zo voor je stond Het vlees is ook heel lekker kan je vast wel ergens krijgen
    Mooie foto''s
    Gr ons

• 08 Augustus 2016 - 12:20

Annet:

Wat leuk dat je een reisverslag maken.
    Prachtig om te lezen.
    veel plezier allemaal.